Second Three-Year Plan / 第二次三カ年計画(2024-2026) Tatekawa Kiyoshiro film collection 38.39

Second Three-Year Plan / 第二次三カ年計画(2024-2026) Tatekawa Kiyoshiro film collection 38.39

Second Three-Year Plan / 第二次三カ年計画(2024-2026) Tatekawa Kiyoshiro film collection 38.39

 

ENTRY FEE: 

¥1,300
¥1,000 with student ID (学生)

DATES:

2024/4/20 (Sat) and 4/21 (Sun)

4/20(Sat)

14:00-14:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 38
15:00-15:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 39
16:00-16:45 Tatekawa Kiyoshiro REMIX VJイベント

17:00-17:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 38
18:00-18:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 39
19:00-20:00 Tatekawa Kiyoshiro REMIX VJイベント

4/21(Sun)

14:00-14:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 38
15:00-15:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 39
16:00-16:45 Tatekawa Kiyoshiro REMIX VJイベント

17:00-17:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 38
18:00-18:45 Tatekawa Kiyoshiro film collection 39
19:00-20:00 Tatekawa Kiyoshiro REMIX VJ/DJ session(Guest DJ: Tommo Ishii)

 

ABOUT:

この度Feb gallery Tokyoでは、映像作家の立川清志楼による「Second Three-Year Plan / 第二次三カ年計画(2024-2026)- film collection 38.39」のスクリーニングイベントを開催いたします。
ひと月に最少5本の新作映像作品を制作すること、つまり年間60本、それを三年間継続するプロジェクト「第一次三カ年計画」が昨年6月に終了し、2024年1月から「第二次三カ年計画」が始動。2月と3月は11作品、合計時間82分44秒の作品が出来上がりました。

本イベントでは、シングルスクリーンで新作11本を上映後、立川清志楼がVJとして過去作品をライブでREMIX!作家自ら作品の消費形態の一例を実践します。映像はマルチスクリーンにて上映予定。※4/21(日)19:00-のプログラムは、DJ Tommo とVJ 立川清志楼のライブセッション(それ以外は、立川清志楼によるJAZZのREMIXを使用)
その後、作品群を【1GB=¥10,000】の量り売りで販売いたします。

立川清志楼は「第二次三カ年計画」を経て、さらに自身の手によってシステムを独立させ、生産→公開→流通→消費のサイクルを構築し、流動性を高めていくこととなるでしょう。立川清志楼のプロジェクト「第二次三カ年計画」の今後にぜひご注目ください!

Feb gallery Tokyo is pleased to present the screening / VJ event "Second Three-Year Plan (2024-2026) - film collection 38.39" by experimental filmmaker, Kiyoshiro Tatekawa. At this event, we are screening 11 of brand new-born films on a single screen. After the screening, there will be the multi screen VJ & DJ performance by the artist.
[19:00 4/21 SUN] program will be the session by GUEST DJ: Tommo Ishii and VJ: Kiyoshiro Tatekawa.
At the venue, we are selling filmworks by its weight [1GB = ¥10,000].

In June 2023, Kiyoshiro completed "First Three-Year Plan(2020-2023)" a project where he required himself to produce a minimum of five new films per month for three years. Now, the "Second Three-Year Plan" has begun this year 2024. In February and March  , 11 films have been produced, totaling 84 minutes 44 seconds in length. Through "Second Three-Year Plan," Kiyoshiro Tatekawa will further develop the system independently, building a cycle of [production→publication→distribution→consumption], and increasing its fluidity. 

 

 

ARTIST STATEMENT:

 

film collection 38:

film collection 39:

Second Three-Year Plan:

21世紀人間の意識から独立・巨大化したシステムにより運営されるこの社会を作家として生きていくためには自らが独立したシステムを構築し作家活動を継続する以外ない。既存システムへの迎合こそ作家活動の停滞を余儀なくしイニシアチブの放棄へと繋がる。いま作家自らによる新たなシステムの構築こそ必須であり、それが作家活動の根幹を成す。それは生産→公開→流通→消費と作品が絶えず循環するシステムであり、この可変的で安定的なシステムの稼働こそが作家活動の生命線となる。ここにシステムの維持・発展のため「第二次三カ年計画」を作成した。

In order to survive as an artist in this 21st century society, which is run by a system that has become huge and independent from human consciousness, one has no choice but to build one's own independent system and continue one's activities as an artist. Complying with the existing system will lead to the stagnation of artists' activities and the abandonment of initiative.It is essential for artists to build a new system on their own, which will form the foundation of their activities. It is a system in which works are constantly circulated through production, publication, distribution, and consumption, and the operation of this dynamic and stable system is the lifeline of the artist's activity. The "Second Three-Year Plan" is hereby established for the maintenance and development of the system.

  1. 月間5本の映像作品生産(年間60作品、3年間180作品)及び上映を目標とする。
  2. 作品時間は自由とし、全ての作品に実験的要素(構造・思考・方法)を取り入れること。
  3. 作品内容に関して、過去の自己作品及び他作品に対する類似性は問題としない。
  4. 生産作品については作家及び購入者において再編集・公開出来る自由を保証する。
  5. 永続的な活動システムの構築こそ最重要課題である。効率的な生産及び流通体系構築のため常にシステムを徹底的に合理化する。
  1. The goal is to produce and screen a minimum of 5 new video works per month (60 works per year, 180 works over 3 years).
  2. The duration of the films is open-ended, and all films must incorporate experimental elements (structure, thought, method etc).
  3. Similarity of the content of the works to past works of the applicant or to other works is not a problem.
  4. the artist and the buyer are guaranteed the freedom to re-edit and publish the produced works after exchanging a written confirmation of the agreement. 
  5. The most important priority is the establishment of a permanent system of activity. The system will be thoroughly rationalized at all times in order to form an efficient production and distribution system.

2024年1月 立川清志楼
Jan 2024 Kiyoshiro Tatekawa

 

[artist]
立川清志楼
Kiyoshiro Tatekawa

写真家・映像作家。東京在住。
主に都市・動物園を撮影した映像に実験的要素を用いた編集を施し、物語性を排除した物質的な映像作品を制作する。作品のみならず上映方法についても複数のプロジェクターを用い紗幕へ投影するなど実験的なインスタレーションを実施している。2024年1月から実験映像プロジェクト第2弾「第二次三カ年計画」を稼働。毎月5本の映像作品を生産・上映することを目標とする。「写真新世紀2020年度優秀賞」(オノデラユキ選)、「写真新世紀2019年度佳作」(安村崇選)受賞。

Photographer and filmmaker based in Tokyo.
Kiyoshiro’s subjects are mainly “zoos”. He uses experimental elements in his editing of images to produce material works that are detached from narrative. In recent years, He's been experimenting with the methods of installing images using multi projections onto scrims.

Excellence Award for Canon New Cosmos of Photography, 2020, selected by Yuki Onodera
Excellence Award for Canon New Cosmos of Photography, 2021, selected by Takashi Yasumura

website

 

[Guest DJ]
石井トモ
Tommo Ishii

スケートボードをきっかけに制作を始める。ストリートカルチャーの核は周縁性、名付けられない領域であると捉え、彫刻、楽曲制作、電子機器改造など幅広く活動している。

Skateboarding led him to street culture. The core of street culture is marginality, which he sees as an area that cannot be titled. For this reason, he is involved in a wide range of production activities such as sculpture, music composition, and modification of electronic devices.

website


Older Post Newer Post